Portofoliu
Portofoliu
Portofoliu
Portofoliu
Portofoliu
Portofoliu
Portofoliu
Portofoliu
Portofoliu
Rafilm Company
Proiecte Europene

























   Home Noutăţi

Noutăţi
Noul calendar orientativ POSDRU

Ministerul Fondurilor Europene a publicat noul calendar orientativ POSDRU actualizat al lansarilor cererilor de propuneri de proiecte pentru anul 2013.

Astfel, cererile de propuneri de proiecte POSDRU anuntate pentru anul acesta sunt:

Axa Prioritara 1 – Educatia si formarea profesionala in sprijinul cresterii economice si dezvoltarii societatii bazate pe cunoastere
1.1 Acces la educatie si formare profesionala initiala de calitate – Strategice
1.2 Calitate in invatamantul superior – Granturi
1.3 Dezvoltarea resurselor umane in educatie si formare profesionala – Strategice
1.4 Calitate in formarea profesionala continua – Strategice
1.5 Programe doctorale si postdoctorale in sprijinul cercetarii – Strategice

Axa prioritara 2 – Corelarea invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii
2.1 Tranzitia de la scoala la viata activa – Strategice si Granturi
2.2 Prevenirea si corectarea parasirii timpurii a scolii – Granturi
2.3 Acces si participare la FPC – Strategice si Granturi

Axa prioritara 5 – Promovarea masurilor active de ocupare
5.1 Dezvoltarea si implementarea masurilor active de ocupare – Strategice si Granturi
5.2 Promovarea sustenabilitatii pe termen lung a zonelor rurale in ceea ce priveste dezvoltarea resurselor umane si ocuparea fortei de munca – Strategice si Granturi

Axa prioritara 6 – Promovarea incluziunii sociale
6.1 Dezvoltarea economiei sociale – Strategice si Granturi
6.3 Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii – Strategice si Granturi
6.4 Initiative trans-nationale pentru o piata incluziva a muncii – Strategice

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene

 
Schimbari in legislatia nationala privind finantarea nerambursabila prin Mecanismul Financiar al Spatiului Economic European

Guvernul Romaniei supune dezbaterii publice in perioada urmatoare doua proiecte de Ordonanta de Guvern privind gestionarea asistentei nerambursabile din cadrul Mecanismului Financiar al Spatiului Economic European si din cadrul Mecanismului Financiar Norvegian

Primul document vizeaza cadrul institutional pentru coordonarea, implementarea si gestionarea asistentei financiare acordate Romaniei prin Mecanismul Financiar al Spatiului Economic European si prin Mecanismul Financiar Norvegian pe perioada de programare 2009-2014 si modificarea Legii nr.490/2004. Propunerile sau sugestiile referitoare la continutul textului initial pot fi transmise Ministerului Afacerilor Europene( Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza ) pana pe data de 13 iulie 2012

Al doilea document stabileste cadrul financiar general pentru gestionarea asistentei financiare nerambursabile alocate Romaniei in calitate de stat membru al Spatiului Economic European, sugestiile pe marginea continutului acestuia putand fi transmise Ministerului Afacerilor Europene( Această adresă de e-mail este protejată de spamboţi; aveţi nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza ) pana pe data de 25 iunie 2012

Descarca OG Gestionare financiara
Descarca OG Cadrul institutional

 
Memorandum privind pregatirea accesarii si implementarii fondurilor europene in perioada 2014-2020

Guvernul Romaniei a adoptat la 13 iunie 2012 un memorandum elaborat de Ministerul Afacerilor Europene referitor laactiunile si documentele privind pregatirea accesarii si implementarii fondurilor europene in perioada 2014-2020.


Documentul contine orientari metodologice pentru programarea fondurilor europene destinate unei dezvoltari inteligente, durabile si incluzive, precum si precizari pentru organizarea si functionarea cadrului partenerial de consultare in vederea elaborarii documentelor de programare nationale 2014-2020. 

Orientarile metodologice descriu principalele elemente ale diverselor tipuri de documente programatice care urmeaza a fi elaborate, precum si etapele procesului de programare. 
Totodata, conform memorandumului aprobat la 13 iunie 2012, organizarea si functionarea cadrului partenerial de consultare in vederea elaborarii documentelor de programare nationale 2014-2020 se va realiza cu respectarea principiului european al parteneriatului si implicand consultari cu reprezentanti ai autoritatilor competente nationale, regionale, locale, cu organizatii ale societatii civile, cu parteneri economici si sociali, inclusiv partenerii din domeniul protectiei mediului sau avand responsabilitati pentru promovarea egalitatii si nediscriminarii.

In vederea formalizarii cadrului institutional, se vor constitui structuri parteneriale cu rol consultativ la nivel national si regional: Comitetul Interinstitutional pentru elaborarea acordului de parteneriat (CIAP) si 12 comitete consultative organizate ca sectiuni ale CIAP. 

Din cele 12 comitete consultative:

  • 10 sunt comitete tematice (CCT) organizate pentru urmatoarele domenii: Transporturi; Mediu si schimbari climatice; Competitivitate si eficienta energetica; Comunicatii si tehnologia informationala; Educatie; Ocupare, incluziune sociala si servicii sociale; Servicii de sanatate; Turism, cultura si patrimoniul cultural; Dezvoltare rurala, agricultura si pescuit; Administratie si buna guvernanta.
  • 2 sunt comitete reprezentative pentru dezvoltarea regionala si pentru dimensiunea teritoriala: Comitetul Consultativ privind Dezvoltarea Regionala (CCDR) si Comitetul Consultativ privind Coeziunea Teritoriala (CCCT).

Elemente de context
Negocierile privind viitorul buget al Uniunii Europene pentru 2014-2020 sunt in curs la nivelul Consiliului UE si al Parlamentului European. Dupa ce va fi aprobat cadrul financiar multianual (CFM) 2014-2020 – cel mai probabil, la inceputul anului 2013 -, se va trece la aprobarea pachetului legislativ pentru politica de coeziune si pentru celelalte politici europene.

Comisia Europeana va adopta cadrul strategic comun (CSC), document care va transpune obiectivele UE in actiuni-cheie de utilizare a fondurilor comunitare si va orienta strategic procesul de programare la nivelul statelor membre, facilitand coordonarea sectoriala si teritoriala a interventiilor, precum si coordonarea cu celelalte politici si instrumente relevante ale UE. 

Pe baza cadrului strategic comun, fiecare stat membru va trebui sa elaboreze, in cooperare cu partenerii sai si in dialog cu Comisia Europeana, un set de documente de programare:
  • contractul/acordul de parteneriat, document strategic national care fundamenteaza si stabileste obiectivele tematice de dezvoltare si alocarea indicativa a fondurilor europene in perioada 2014–2020; contractul/acordul de parteneriat va acoperi instrumentele structurale si fondurile destinate dezvoltarii rurale si pescuitului, respectiv: Fondul European pentru Dezvoltare Regionala (FEDR), Fondul Social European (FSE), Fondul de Coeziune (FC), FEADR (Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala) si FEPM (Fondul European pentru Pescuit si Afaceri Maritime);
  • programe subsecvente, care transpun elementele prevazute de contractul/acordul de parteneriat si care contin angajamente ferme ale statelor membre privind indeplinirea obiectivelor UE prin programarea fondurilor comunitare.

Negocierile informale privind primele versiuni ale documentelor nationale de programare ar trebui sa poata fi demarate inca din primul trimestru al anului 2013.

In conformitate cu ultimele versiuni ale proiectelor de regulamente, contractul/acordul de parteneriat trebuie transmis Comisiei Europene in termen de 4 luni de la aprobarea regulamentelor, iar programele operationale, simultan sau in 3 luni de la transmiterea acestuia.

Sursa: MAEur
 
HTML5 is the new frontier in web realm
<a href="/html5tutorial.com">Html5 Tutorial</a> a journey into new world of html. http://html5tutorial.com
HTML5 is the new frontier in web realm and this tutorial will guide from novice to expert.
 
CE propune realocarea fondurilor structurale pentru stimularea cresterii economice
Asigurarea unei cresteri economice sustenabile este principala preocupare a CE in contextul crizei economice actuale. In acest sens, Comisia a propus realocarea unor fonduri structurale catre sectoarele cu un potential crescut de dezvoltare.

Propunerea Comisiei vine dupa ce un procent semnificativ din fondurile structurale au fost realocate deja in statele care se confrunta cu instabilitate economica. In Grecia, peste 11 mld. Euro au fost redistribuite catre 180 de proiecte prioritare, care vor contribui la crearea a peste 90 000 de noi locuri de munca. In cazul Italiei, un plan de actiune pentru regiunile sudice si centrale prevede investirea rapida a 3.1 miliarde de euro in proiecte regionale de sprijinire a IMM-urilor si de dezvoltare a infrastructurii educationale si de transport, banii fiind alocati din fonduri structurale si din bugetul national.

Deoarece reformele structurale solicita un timp indelungat pentru ca efectele lor sa se faca simtite, presedintele CE Jose Manuel Barroso considera ca este nevoie de noi idei pentru stimularea cresterii economice pe termen scurt. Presedintele CE sustine realocarea in continuare a fondurilor structurale pentru investitii in crestere economica si ocuparea fortei de munca, mai ales in statele unde somajul in randul tinerilor este ridicat. “Ceea ce putem face este sa realocam fondurile structurale, atat timp cat statele membre sunt de acord”, a declarat J.M. Barroso intr-o conferinta de presa organizata pe 27 ianuarie.

Declaratia presedintelui Comisiei vine la scurt timp dupa ce Franta si Germania au propus constituirea unui fond special pentru crestere si competitivitate, la care statele membre sa contribuie cu 25% din fondurile structurale ramase necheltuite si care sa fie gestionat de catre Comisia Europeana, in cooperate cu BEI. 

Presedintele Comisiei a atras atentia si asupra tendintei de reducere a cheltuielilor tocmai in acele sectoare economice care ar trebui stimulate in vederea asigurarii unei cresteri economice de durata, sustinand ca astfel de reforme vor avea consecinte negative pe termen lung. O prioritate in acest sens este sprijinirea intreprinderilor mici, prin alocarea de fonduri si armonizarea procedurilor de insolventa asociate intarzierilor la plata.

Totodata, J.M. Barroso a adus in discutie necesitatea unei consolidari fiscale inteligente“Nu putem recurge la stimulente fiscale pentru a impulsiona cresterea economica. Fragilitatea curenta a economiilor noastre deriva dintr-o lipsa de incredere in abilitatea statelor membre de a-si achita datoriile. Acesta este motivul pentru care consolidarea fiscala inteligenta este cruciala in raspunsul nostru la criza economica: nu este un scop in sine, ci un mijloc de realizare a sustenabilitatii financiare, fara de care nu putem spera la o redresare”.

In privinta asigurarii unei mai bune ocupari a fortei de munca, presedintele CE a solicitat statelor membre sa adere la programul “Tineretul in Miscare”, care isi propune sa incurajeze tinerii sa isi continue pregatirea profestionala sau sa isi gaseasca un loc de munca in cel mult 4 luni de la finalizarea studiilor.
 
<< Început < Anterior 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Următor > Sfârşit >>

Pagina 1 din 11